sobota, 8. januára 2011

Projekt

Tak, a sme pri tom. Čo od nás v tej škole vlastne vyžadujú?

Na informatike nám náš milovaný profesor na každej hodine ukázal nejakú tú srandičku vo worde. Nemám zošit. A nie som jediný, kto nemá. A nemáme ho na pokyn profesora. Pretože podľa mnohých je prax lepšia, než teória. Fuck you all! ;) Problém totiž nie je v mojej hlave. Jednoducho si nepamätám, čo sme preberali na informatike niekoľko mesiacov dozadu, raz týždenne. Resp. viem, čo. Zhruba. A to nestačí na to, aby som podľa zadania, ktoré som dostal, vypracoval projekt na plný počet bodov. Totiž ten môj je na 0. A už sa k nemu nemienim vracať. Skúsil som to dvakrát. Strata môjho drahocenného času.
Zrejme si náš pán profesor neuvedomil, že v hlavách nemáme zabudované nejaké HDD, na kt. si pravidelne ukladáme digitalizované informácie, všetky do jednej, nepoškodené, po každej hodine, zotrvajúce naveky. Takže áno, dostanem päťku. Som s tým zmierený. Vyrovnaný. A nevyhováram sa na hlúposti, ale poukazujem na fakty. Nie, že by mi nejako vadila nejaká päťka v škole. Mňa serie, kurvafix, tento systém.

Je to ako raz na tabuľu napísať abecedu, zotrieť ju bez možnosti odpísania etc. Potom chcieť, aby deti čerpali z pamäte a napísali vám básničku.

Áno, viem, aký textový editor máme použiť, v akom formáte má byť uložený dokument, viem si prečítať aj to zadanie a rozumiem, čo odo mňa vyžadujú. Ale ako sa dopracovať k výsledku? ;) To vám, vážení, zadanie nepovie. Nikdy.

Rozmýšľam, či je lepšie, keď má profák presnú, dokonalú predstavu o tom, ako by mal projekt vyzerať, alebo či je lepšie, keď má len akúsi hmlistú ideu (case in point: Nejaký ten papier a na ňom písmenká + nejaké obrázky) a neskôr sa vám bude snažiť zhoršiť známku za nedostatky, na ktoré vás neupozornil. Hm?